پایگاه خبری تفرش:

 شهروندان تفرشی می توانند از سه شنبه 3 شهریور امسال برای خرید به شهرک امام خمینی(ره) تقاطع خیابان پاسداران و خیابان شهید مویدی (انتهای شهرک -کمی پایین تر از ورودی دانشگاه تفرش) مراجعه کنند.

پیش از این سه شنبه بازار به مدت 13 ماه در خیابان انقلاب، خیابان کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) برپا شده است.

سه شنبه بازار تفرش تنها بازار روز تفرش است و در مدت 3 سال سابقه خود در تفرش توانسته رضایت نسبی مردم را فراهم کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

برنامه های هفته دولت در تفرش اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش کریم حمید وند فرماندار تفرش در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش، با اشاره به برنامه های امسال هفته دولت گفت: در طول این هفته علاوه بر حضور مسئولین در مساجد و انجام پرسش و پاسخ مردم از مسئولین، پروژه هایی نیز در تفرش افتتاح می شود.

وی با بیان برنامه های اولین روز هفته دولت اظهار کرد: در دوم شهریور و اولین روز هفته دولت، نمایشگاه خوشنویسی در اداره ارشاد، پل و محوطه سازی و اسفالت روستای دنیجرد، افتتاح محوطه سازی روستای دلارام، جدول زیر سازی، اسفالت و پل روستای کوکان، جدول زیر سازی، اسفالت و پل روستای دادمرز، ساماندهی معابر روستای قزلجه افتتاح می شوند و همچنین در این روز مردم می توانند از دانشگاه تفرش دیدار کنند و توضیحات مسئولین دانشگاه را بشنوند. در پایان این روز مسئولین نماز مغری و عشا را در مسجد ششناو اقامه می کنند.

فرماندار تفرش، افتتاح توسعه فضای فیزیکی کتابخانه پروفسور حسابی و برگزاری جشن دهه کرامت در مسجد جامع طرخوران را از برنامه های دومین روز هفته دولت عنوان کرد

به گفته حمید وند، با حضور استاندار مرکزی در سومین روز هفته دولت در تفرش، پروژه های محوطه سازی پارک جنگلی و طبیعی کناربر، آسفالت بلوار خلیج فارس، سر در دانشگاه تفرش، فاز 2 میدان اندیشه دانشگاه تفرش افتتاح و گاز رسانی به 14 روستای بخش مرکزی تفرش کلنگ زنی می شود و در این روز مسئولین در مسجد شهرک امام خمینی(ره) حضور پیدا کرده و نماز مغرب و عشار ار اقامه می کنند

وی با اشاره به برنامه های چهارمین روز هفته دولت گفت: در این روز شورای اداری بخش در روستای شهراب برگزار می شود و همچنین پست بانک شهراب، محل پسماند روستای شهراب، خانه عالم روستای شاهواروق و جدول گذاری زیر سازی و اسفالت روستای زرجین افتتاح شده و 2100 متر شبکه فشار ضعیف هوایی در روستای کریان به کابل خود نگهدار تبدیل می شوند. در این روز مسئولین در مسجد وقف محله حضور پیدا می کنند.

فرماندار تفرش، با اشاره به برپایی «میز دولت» در مصلی ولایت تفرش در پنجمین روز هفته دولت گفت: در این روز 2 ساعت قبل از برگزاری نماز جمعه مدیران دستگاههای خدمات رسان در مصلی ولایت حضور می یابند و به مشکلات و مسائل مردم پاسخ می دهند. همچنین در همین روز نشست تخصصی موسیقی هنرجویان شهرستان برگزار شده و مسئولین نماز مغرب و عشا را در مسجد نورالله اقامه می کنند.

حمید وند، افتتاح پل و محوطه سازی و اسفالت روستای جلایر، افتتاح بند سنگی ملاتی حوزه جلایر (آلا) و حضور مسئولین در نماز مغرب و عشا در مسجد قائمیه را از برنامه های ششمین روز هفته دولت عنوان کرد.

به گفته وی در آخرین روز هفته دولت، انبار عملیات و پارکینگ مسقف هلال احمر، مرغداری 20000 قطعه ای در روستای قلعه محی الدین ( قدس ) افتتاح شده و مسئولین نماز مغرب و عشا را در مسجد میانده اقامه می کنند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 4:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

بر اثر دو آتش سوزی جمعه شب و صبح امروز در جوار رودخانه دادمرز شهرستان تفرش، بیش از یک هکتار از درختان و مزارع اطراف این منطقه در آتش سوخت.

علیرضا محب علی، مسئول عملیات و آتش نشانی شهرداری تفرش در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره اظهار داشت: جمعه شب حدود ساعت ۲۰ پس از تماس اهالی روستای دادمرز تفرش مبنی بر وقوع اتش سوزی در محل رودخانه دادمرز، نیروهای آتش نشانی سریعا به محل اعزام شدند.

وی افزود: عملیات اطفای حریق و مهار کردن آتش تا ساعت  ۲۳ و ۳۰ دقیقه جمعه شب به طور انجامید و حتی شهرداری ناچار به به کارگیری نیروهای خدمات شهری در اطفای این حریق شد.

مسئول عملیات و آتش نشانی شهرداری تفرش تصریک کرد: صبح روز شنبه نیز پس از تماس مجدد با آتش نشانی مبنی بر وقوع حریق در قسمت دیگری از رودخانه نیروها به محل اعزام شدند و عملیات اصای حریق تا ساعت ۱۳ به طول انجامید.

محب علی درباره علت وقوع این آتش سوزی اظهار داشت: بی احتیاطی عوامل انسانی در گردش های روزانه و خاموش نکردن آتش عامل این آتش سوزی ها بوده است.

مسئول عملیات و آتش نشانی شهرداری تفرش افزود: وسعت این آتش سوزی بیش از یک هکتار است که در اثر آتش گرفتن درختان داخل رودخانه، مزارع مجاور رودخانه دادمرز نیز دچار حریق شده است

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:آتش سوزی,مزارع,تفرش,پایگاه خبری تفرش,خبرگزاری مهر, | 15:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

همایش «ترویج تغذیه با شیر مادر» با حضور کارکنان مرکز بهداشت و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، بهورزان، مادران باردار، رابطین بهداشت، بانوان شاغل در ادارات، پرستاران و ماماها در سالن آمفی تاتر مجتمع فرهنگی پروفسور حسابی تفرش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ندای تفرشدر این همایش شاه حسینی کارشناس تغذیه شبکه بهداشت تفرش در خصوص جایگاه شیر مادر در اسلام صحبتهایی را بیان کرد و "راهی" از مربیان کشوری در خصوص مزایای شیر مادر و روشهای صحیح تداوم شیردهی صحبت کرد.

برپایی نمایشگاه «پویایی و جوانی جمعیت» از دیگر برنامه های این همایش بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 6:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

"سارا حدادیان" سرپرست کانون فکری و پرورشی شماره 1 تفرش شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ندای تفرش، وی متولد سال 1364 و دارای مدرک کارشناسی علوم قرآنی است که از سال 91 در کانون پرورشی شماره 1 تفرش به عنوان مربی فرهنگی فعالیت کرده است.

پیش از این فاطمه نوروزی به مدت بیش از 3 سال در سمت مسئول این کانون فعالیت کرده و به شهرستان اراک منتقل شده است.

شهرستان تفرش دارای 2 کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 5:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

صلاحی / نماینده تفرش

 نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس ‌شورای اسلامی گفت: راهکارهای اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد چرا که تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور است

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از آشتیان، عباس صلاحی عصر امروز در کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی در آشتیان با اشاره به جایگاه و اهمیت هفته‌های فرهنگی اظهار داشت: هفته فرهنگی نشان دهنده توانمندی و ظرفیت شهرستان‌ها بوده که در این هفته مجالی برای عرضه و نمایش این توانمندی‌هاست و از سوی دیگر فرصتی را فراهم می‌سازد تا مشکلات را دیده و مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: در شرایط پساتحریم که اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم نیاز است تا با حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و نیز حمایت از تولید ملی به رشد و توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در این میان مشکل بیکاری در میان جوانان آشتیان رو به افزایش بوده که این امر مهاجرت معکوس را به بار داشته و سبب این مهم نیز نبود زمینه‌های مناسب برای اشتغال جوانان است که آنان را وادار به مهاجرت به نقاط مختلف کشور کرده و به منظور رفع این مشکل راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی برای ایجاد اشتغال جوانان از خواسته‌های مردم این خطه است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و اشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران حاضر در تنها شهرک صنعتی آشتیان به سبب مشکلاتی که تحریم‌ها بر آن‌ها وارد ساخته قادر به پرداخت معوقات خود به بانک‌ها نیستند که بانک‌ها همکاری لازم در این زمینه را با سرمایه‌گذاران داشته باشند و به منظور افزایش رشد اقتصادی نیازمند حمایت از مشاغل خرد خانگی هستیم که در این رابطه کمیته امداد حضرت امام‌خمینی(ره) و صندوق کارآفرینی مهر امید می‌تواند سازنده باشد.

صلاحی با اشاره به مطالبات مردم آشتیان در بعد فرهنگ اضافه کرد: عملیات ساخت مجتمع فرهنگی سید "جلال‌الدین آشتیانی" از سال 84 آغاز شده و عملیات اجرایی آن کند پیش می‌رود بایستی روند تکمیل آن تسریع یابد تا شاهد باشیم آشتیان نیز با پیشینه و قدمت تاریخی خود در حوزه‌های علمی و فرهنگی بتواند قدم‌های سازنده‌تری بردارد.

وی افزود: کنگره سید جلال‌الدین آشتیانی که از شخصیت‌های مطرح جهان است با مساعدت و همکاری مسئولان ذی‌ربط هر چه زودتر برگزار شود تا بتوانیم این شخصیت را بهتر به دنیا معرفی کنیم، در بحث مرمت و بازسازی آثار باستانی و گردشگری از طریق ماده 180 اعتبارات مناسبی اختصاص یافته و امیدواریم امسال نیز این اعتبارات تامین شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و اشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سامانه تلفن دیجیتال در روستاهای کردیجان و صالح آباد، تکمیل مجتمع ورزشی کردیجان، راه‌اندازی پاسگاه راهجرد - آشتیان، تکمیل محور راهجرد - آشتیان، بهره‌برداری از بیمارستان امام سجاد(ع) از دیگر مطالبات مردم آشتیان بوده که نیازمند مودت و یاری مسئولان است.

صلاحی با اشاره به ظرفیت‌های آشتیان بیان کرد: دانشگاه آزاد آشتیان از مراکز عالی علمی در استان بوده که با این وجود نیازمند راه‌اندازی تحصیلات تکمیلی در این مرکز هستیم، پروژه آبرسانی به روستاهای شرق آشتیان انجام گیرد چراکه 5 روستای این منطقه از آشتیان به کمبود آب مواجه هستند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,دکتر صلاحی,نماینده تفرش, | 19:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نخستین همایش ملی اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان 28 آبان 94 از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پروفسور حسابی در شهر تفرش برگزار می‌شود.
به گزارش ایسکانیوز، با توجه به اینکه این همایش به‌صورت رسمی برگزار می‌شود همه مقالات این کنفرانس در کنسرسیوم محتوای ملی و نیز پایگاه سیویلیکا مطرح خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را در این همایش ارائه کرده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را با محوریت اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی، اقتصاد مقاومتی و توسعه سرمایه، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد مقاومتی و صادرات کالا، اقتصاد مقاومتی و مقابله با ضربه‌پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز، اقتصاد مقاومتی و اصلاح نظام درآمدی دولت، نقش و جایگاه فرهنگ و رسانه در پیاده‌سازی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، نقش اقتصاد عدالت محور، مردم پایه، دانش‌بنیان و رقابتی در مقاوم‌سازی اقتصاد، آسیب‌شناسی ناسازگاری‌های جاری اقتصاد ملی باسیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و ... به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

علاقه‌مندان تا 20 آبان سال جاری برای ارسال مقالات خود فرصت دارند و می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتیwww.hamayesh-tafresh.ir مراجعه کنند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:58 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: سقوط فردی از درخت در این شهرستان موجب مرگش شد.

 

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرگرد سیروس دالوندی افزود: این فرد روز دوشنبه در باغ شخصی خود مشغول چیدن بادام از درخت بود که دچار حادثه شد و بر اثر سقوط جان خود را از دست داد.
وی بیان کرد: جسد جان باخته برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 با حضور کریم حمیدوند، فرماندار، محمود مهری بخشدار مرکزی و رضا فرح مدید کل بنیاد مسکن استان، سرپرست جدید اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفرش، معرفی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ندای تفرش وی متولد سال 1351 در اندیمشک، دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی عمران است.

جواد زاده بیش از 13 سال به عنوان کارشناس مسئول در شهرستانهای خمین، اراک و کمیجان فعالیت کرده است.

پیش از این مرتضی کلاته بیش از 5 سال ریاست بنیاد مسکن تفرش را برعهده داشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:14 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو شورای اسلامی شهر تفرش گفت: رئیس شورای شهر تفرش که پیش از این استعفای خود را تقدیم شورا کرده بود، استعفای خود را پس گرفت.

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر تفرش استعفای خود را پس گرفت
 

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: قدرت‌الله شاه‌علی رئیس شورای اسلامی شهر تفرش هفته گذشته استعفای خود را تقدیم شورای شهر و فرمانداری شهرستان کرده بود که پیش از تشکیل جلسه شورا و در مهلت قانونی استعفای خود را پس گرفت.

 وی تصریح کرد: دلایل این استعفا مشخص نبود و وی با پس گرفتن استعفایش به مانند گذشته ریاست شورا را بر عهده دارد.

عضو شورای اسلامی تفرش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های شهرداری تفرش به مناسبت هفته دولت گفت: بهره‌برداری از فاز اول پارک جنگلی کنار بر به طول دو کیلومتر و کلنگ‌زنی میدان سرداران از پروژه‌هایی است که همزمان با هفته دولت در این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش 16 درصدی مواد مخدر صنعتی در کشور خبر داد و گفت: استفاده بی رویه مواد مخدر صنعتی در صورت ادامه به فاجعه تبدیل می‌شود.

 به گزارش مشرق، صلاحی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه در زمینه مواد مخدر صنعتی 3 هشدار وجود دارد، اظهارداشت: استفاده مواد مخدر صنعتی از 4 درصد به 20 درصد افزایش یافته و همزمان با کاهش سن اعتیاد تعداد بانوان معتاد در جامعه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: استفاده بی رویه مواد مخدر صنعتی در صورت ادامه به فاجعه تبدیل می‌شود.

نماینده مردم تفرش با انتقاد از افزایش امار اعتیاد و کاتن  خوابی در بانوان کشور تصریح کرد: افزایش آمار اعتیاد در بانوان کشور زنگ خطر است، البته در گذشته مبتلایان به مواد مخدر صنعتی جوان بودند، ولی امروزه بانوان کشورمان به این آسیب جدی دچار شده‌اند، بنابراین باید تصمیم جدی توسط دولت گرفته شود.

صلاحی با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مشخص نیست که این سازمان چه برنامه و راهکارهایی برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از استفاده مواد مخدر صنعتی دارد.

وی ادامه داد: هم مرز بودن با کشور افغانستان و فراوانی تولید مواد مخدر، باعث افزایش مصرف این مواد در جوانان شده است. در حالیکه با برنامه ریزی می‌توان جایگزین بهتری برای مواد مخدر و اوقات فراغت جوانان داشته باشیم.

صلاحی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاری اصلی ستاد قضایی و مبارزه با مخدر است، افزود: متهم کردن یک دستگاه دولتی در مقابل مبارزه با مواد مخدر هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت، بنابراین باید همه دستگاهها برای رفع این مشکل باهم همکاری داشته باشند.

وی در پایان گفت: با توجه به افزایش استفاده از مواد مخدر صنعتی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با برنامه ریزی دقیق می‌توانند با ابعاد این آسیب اجتماعی مقابله کنند.
 
 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 
30 ميليارد ريال كلاهبرداري از کشاورزان تفرش
گروه استان ها- مردي که با جلب اعتماد كشاورزان در تفرش استان مركزي از آنان بيش از سي ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بود، در عمليات پليس اين شهرستان دستگير و روانه زندان شد.
 
 

 

به گزارش پايگاه خبري پليس، چندي پيش كشاورزي با مراجعه به کلانتري مركزي تفرش به مأموران اعلام کرد كه شخصي از وي كلاهبرداري كرده است.

شاكي كه كشاورزي از اهالي شهرستان بود به ماموران انتظامي گفت: مدتي قبل با فردي آشنا شدم كه خود را خريدار محصولات كشاورزي معرفي كرد و با توجه به تردد وي در حوالي زمين هاي كشاورزي و ارتباطي كه با وي داشتم، قرار شد كه در زمان برداشت محصول گندم، وي را مطلع كنم.

وي افزود: در زمان برداشت محصول وي به من مراجعه كرد و برداشت گندم زمين هاي كشاروزي ام را به مبلغ 280 ميليون ريال به وي فروختم و زماني كه قرار بود پول محصولات را اخذ كنم متوجه شدم كه خبري از خريدار نيست و از من كلاهبرداري شده است.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «کلاهبرداري» و با هماهنگي دستگاه قضائي، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان در رسيدگي به پرونده و در بررسي هاي انجام شده متوجه شدند كه اين فرد از ديگر كشاورزان نيز كلاهبرداري كرده است.

دستگيري فرد كلاهبردار حين خروج از شهر

سرگرد "سيروس دالوند" فرمانده انتظامي شهرستان تفرش با اشاره به عمليات شناسايي و دستگيري فرد كلاهبردار گفت: با توجه به افرايش تعداد شاكيان پرونده و حساسيت موضوع، كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان با توجه به اطلاعات و سرنخ هايي كه از متهم داشتند، موفق شدند وي را زماني كه قصد داشت از شهرستان خارج شود، شناسايي و دستگير كنند.

وي اضافه كرد: در روند بازجويي ها و تحقيقات، متهم اعتراف كرد كه تا كنون از 36 كشاورز شهرستان در حدود سي ميليارد ريال كلاهبرداري كرده است.

دالوند خاطر نشان كرد:‌پرونده متهم تكميل شد و براي رسيدگي قانوني در اختيار مقامات قضائي شهرستان قرار گرفت.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

‌پروژه مسکن مهر شهر تفرش مشکلات بهداشتی و بهسازی دارد.

کریم حمیدوند فرماندار تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) - منطقه مرکزی - در خصوص وضعیت مسکن مهر شهرستان اظهار کرد: مجری ساخت پروژه‌های مسکن مهر شهرستان بنیاد مسکن بوده است که باید طبق قرارداد 360 واحد مسکن مهر را به شهرستان تحویل می‌داد.

وی با اشاره به مشکلات موجود این پروژه گفت: تاکنون تعدادی از واحدها تکمیل و تحویل شده و تعدادی نیز قبل از اتمام کامل توسط پیمانکار به متقاضیان تحویل داده شده ‌که این امر مشکلات جدی را در این حوزه به دنبال داشته است.

حمیدوند با بیان اینکه متقاضیان بخشی از مبلغ مورد نظر برای تحویل گرفتن واحدها را پرداخت کردند و به دلیل عدم پرداخت مابقی مبلغ موردنظر، واحدها نیمه تمام تحویل شد، افزود: این اقدام به نوعی ورشکستگی پیمانکار را نشان می‌دهد که متاسفانه نتوانست پروژه را به اتمام برساند و باعث شده است که ساکنان مسکن مهر شهرستان با مشکلات بهسازی، زیباسازی و بهداشتی مواجه شوند.

وی تصریح کرد: پروژه مسکن مهر تفرش در داخل محدوده شهری است. علاوه بر اجرای این پروژه توسط بنیاد مسکن، شهرداری تفرش نیز موظف است نسبت به دریافت تعرفه، هزینه پروانه ساخت و دیگر عوارض، نسبت به خدماتی همچون آسفالت خیابان‌ها اقدام کند‌ که به دلایلی این مورد نیز به انجام نرسیده است.

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه تاکنون دوبار از پروژه بازدید انجام و مشکلات آن رصد شده است، در خصوص علل کاستی‌های موجود در پروژه گفت: اهالی روستای کهک به منظور تامین آب روستا از قنات به صورت غیرکارشناسی یک لوله کشیده‌اند که اتفاقا این لوله از محل پروژه مسکن مهر تفرش گذشته است. متاسفانه اخیرا این لوله دچار ترکیدگی شد و مشکلات خاص خود را به وجود آورد و خساراتی نیز به پروژه وارد کرد و به همین دلیل آسفالت خیابان‌های پروژه مسکن مهر نیز با مشکل مواجه شده است که باید تدبیری برای رفع این مشکل اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: جلسات لازم برای اتخاذ تصمیم درست برای رفع این مشکل در حال برگزاری است تا اقدامی استاندارد انجام گیرد و تکلیف این کانال مشخص شود.

حمیدوند در خصوص مشکلات دیگر این پروژه اعم از جمع‌آوری نشدن به موقع زباله‌ها، تخلیه نخاله‌های ساختمانی در منطقه، تردد سگ‌های ولگرد، نبود امنیت کافی، همچنین تحت پوشش نبودن این منطقه توسط تاکسی‌ها گفت: پروژه مسکن مهر شهر تفرش داخل محدوده شهری است و رسیدگی به همه این موارد وظیفه شهرداری تفرش است و مسلما هرگونه اهمال در این راستا بررسی خواهد شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

استان مرکزی در سالروز شهادت ششمین اخترتابناک آسمان ولایت و امامت و طلایه دار مذهب مقدس تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) غرق در اندوه و ماتم است.

مردم ولایتمدارنقاط مختلف شهری و روستایی این استان با به راه انداختن دسته های عزاداری و کاروان های غم درسالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشستند.
به همین مناسبت مردم اراک شب گذشته و امروز( سه شنبه ) با حضور در مساجد، حسینه ها و تکایا در سوگ رییس مذهب تشیع به سینه زنی و عزاداری پرداختند.
از ساعات اولیه امروز اقشار مختلف مردم شهر اراک با برنامه ریزی های از قبل تعیین شده در میدان اصلی شهر(میدان شهدا) تجمع کردند و با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سمت مصلای بیت المقدس به راه افتادند.
عده ای از مردم خداجو و ولایتمدار شهر اراک نیز با توزیع شربت و شیرینی از عزاداران امام صادق(ع) پذیرایی کرده و ارادت خود به اهل بیت( ع ) را ابراز کردند.
روحانیان و طلبه های حوزه های علمیه شهر اراک نیز با پیوستن به عزداران امام صادق (ع) در سوگ امام، مقتدا و استاد خود اشک ماتم ریختند.
عده ای دیگر از مردم موحد شهرستان اراک شب گذشته با برپایی مراسم تعزیه خوانی شهادت امام جعفر صادق (ع)، عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) به منصه ظهور گذاشتند.
مردم ولایتمدار و مومن شهرستان تفرش نیز با اجرای مراسم عزاداری و تعزیه خوانی در مسجد شش ناو، تکیه های میانده، خلچان و بازرجان به سوگواری برای ششمین اختر تابناک امامت و ولایت پرداختند.
همچنین مردم مومن شهرستان خمین نیز از ساعات اولیه امروز با حضور در بیت تاریخی امام راحل به عزاداری برای طلایه دار مذهب مقدس تشیع پرداختند.
مراسم عزاداری و به راه انداختن کاروان غم امام جعفر صادق(ع) در شهرستان های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان، شازند، محلات ، دلیجان و خنداب نیز برگزار شد.
امام صادق ( ع ) در 17 ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه بدنیا آمد و در 25 شوال 148 هجری در سن 65 سالگی به دست منصور دوانیقی خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسیدند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 "زیبا حاج محمدی" مشاور افتخاری فرماندار تفرش در امور بانوان شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ندای تفرش،"زیبا حاج محمدی" مشاور افتخاری فرماندار تفرش در امور بانوان شد.پیش از این زهرا بیاتی به مدت 10 سال در سمت کارشناس امور بانوان فرمانداری تفرش فعالیت کرده است.

حاج محمدی متولد 1360 دارای تحصیلات کارشناسی روانشناسی است و هم اکنون معاون شعبه، مسئول امور جوانان و آموزش هلال احمر تفرش نیز هست.

وی پیش از این به مدت 2 سال در سالهای 78 و 79 در کمیسیون امور بانوان تفرش فعالیت کرده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 5:37 | نویسنده : میثم اله وردی |