پایگاه خبری تفرش:

شهرستان تفرش ، مهد تولد و آرامگاه پروفسور حسابی است، آثار تاریخی پرقدمت و ارزشمندی را همچون مسجد جامع شش ناو (دوره سلجوقی)، بقعه شاهزاده احمد و امام‏زاده قاسم (دوره صفویه)، آب انبار بلور (دوره قاجار)، تکیه تاریخی زاغرم، قلعه های تاریخی و همچنین جاذبه های گردشگری طبیعی همچون آبشار قطره باران را همچون نگینی در دل خود دارد

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شهرستان های دلیجان، تفرش وآشتیان به سبب قدمت و ویژگی اقلیمی، مجموعه ای ازدیدنی های تاریخی وطبیعی را درخود جای داده اند که غارشگفت انگیز ۷۰میلیون ساله نخجیر تنهایکی از این جاذبه ها است.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری مهر- گروه استان ها: شهرستان دلیجان در استان مرکزی نسبت به سایر مناطق استان از قدمت تاریخی بیشتری برخوردار است و همین مساله موجب شده مجموعه ای از میراث تاریخی ارزشمند را در خود جای دهد و از جمله مهمترین این جاذبه های گردشگری می توان به کاروانسرا و پل شاه عباسی (دوهک)، سد تاریخی خاوه، مجموعه تاریخی نراق، امامزاده یحیی نراق، بازار و آب انبار، مساجد و بافت تاریخی اشاره کرد.

غار ۷۰ میلیون ساله نخجیر از دیدنی‌های بسیار جالب این منطقه‌ بوده و بادگیرها از آثار باستانی و دیدنی نراق در دلیجان است که از روزگار قدیم برای خنک کردن سرداب ها و منازل ساخته شده و قدمت آنها به بیش از دو قرن می رسد.

در شهرستان آشتیان نیز قلعه تاریخی مستوفی الممالک، زیارتگاه مطهر امامزاده فاطمه صغری(س)، موزه مردم شناسی و نسخ خطی، خانه های تاریخی و بازار سنتی و قدیمی آشتیان، روستای تاریخی آهو و منزل تاریخی دکتر قریب میزبان گردشگران است.

شهرستان تفرش نیز که مهد تولد و آرامگاه پروفسور حسابی است، آثار تاریخی پرقدمت و ارزشمندی را همچون مسجد جامع شش ناو (دوره سلجوقی)، بقعه شاهزاده احمد و امام‏زاده قاسم (دوره صفویه)، آب انبار بلور (دوره قاجار)، تکیه تاریخی زاغرم، قلعه های تاریخی و همچنین جاذبه های گردشگری طبیعی همچون آبشار قطره باران را همچون نگینی در دل خود دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 

نماینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تفرش گفت: آینه کاری یکی از هنرهای دستی باقدمت در تفرش است که منسوخ شده است.

 

 

علی حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: هنر آینه کاری با ظرافت های خاصی همراه بوده و در دوره های گذشته اغلب در خانه اشراف و اعیان تفرش کاربرد داشته است.
وی اظهار کرد: این هنر بومی شهرستان تفرش محسوب نمی شود اما، با توجه به اینکه بزرگان و اشراف این شهر برای تزئین منازلشان تمایل به آینه کاری و گچ کاری داشته اند، هنرمندان زیادی از دیگر نقاط کشور به این شهرستان سفر می کردند و هنر آینه کاری را به تفرشیان آموختند.
حیدری افزود: آموزش و فعالیت علاقه مندان هر آینه کاری در تفرش با استادکاران باعث شد که هنرمندان بسیاری در تفرش تربیت شود اما، با گذر زمان این هنر امروز رونقش را در تفرش از دست داده و به هنری منسوخ بدل شده است.
وی بیان کرد: اکثر بناهای آینه کاری شده در شهرستان مربوط به اعیان و دوره قاجاریه است که تخریبشده و ازدست رفته است.
نماینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تفرش گفت: در کنار آینه کاری گچ کاری های زیبایی نیز در معماری بناهای باقدمت تفرش وجود دارد که این هنر نیز به واسطه گذر زمان و مهاجرت گچکاران هنرمند شهرستان از رونق افتاده است.
وی، یکی از بناهای آینه کاری و گچبری شده شهرستان تفرش را منزل ضیایی عنوان کرد و افزود: این بنا متعلق به دوران قاجاریه و از ابنیه تاریخی مهم تفرش است که در محله زاغرم واقع شده و در تاریخ 23 شهریور 1382 با شمارهٔ ثبت 10174 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است اما امروز در شرایط مناسبی به سر نمی برد.
حیدری عنوان کرد: گچبری این بنا به شکل گل و بوته با الگوهای قالبی هنرمندان اصفهانی و تهرانی کار شده است اما، به دلیل کمبود منابع مالی ویژه مرمت دچار تخریب فراوان شده است و مقرر است برای احیاء با نظر مثبت صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شود و به تبع آن در امر مرمت و معماری اصلی آن باید مورد توجه قرار گیرد.
تاریخ و اسناد مختلف نشان می دهد که آینه کاری و یا تزئین یک بنا به واسطه آینه برای نخستین بار در شهر قزوین در زمان شاه طهماست صفوی در سال 965 هجری قمری آغاز شده است و اکثر باقی مانده های این هنر امروز در شهرهای اصفهان، تهران و شیراز به چشم می خورد.
آینه کاری یکی از هنرهای سنتی ایران به شمار می رود و به نظر می رسد استفاده از این هنر دستی بسته به فرهنگ و باور ایرانیان نسبت به آب و آینه دارد چراکه گذشتگان ارزش بالایی برای آب و آینه قائل بودند به طوری که آن را نماد پاکی و روشنایی می دانستند و استفاده از این هنر در معماری بناها نشان از رسوخ این فرهنگ در بین ایرانیان دارد.
این سنت معماری پس از مدتی از خانه های افراد متمول به اماکن زیارتی و زیارتگاه های نیز تسری یافت و در اکثر امامزاده های نقاط مختلف کشور نیز می توان همچنان این هنر ارزشمند را یافت.
براساس اسناد و مدارک مختلف قدیمی آغاز استفاده از آینه کاری در معماری ها به سده 10 هجری قمری بر می گردد و در آن زمان شیشه و آینه در زمره کالای وارداتی به ویژه از شهر و نیز ایتالیا جای داشته است که در مسیر انتقال به ایران دچار شکستگی می شد و هنرمندان ایرانی این زیان را در واقع به یک صرفه اقتصادی می رساندند و از این در معماری بناها مورد استفاده قرار می دادند.
آینه کاری در ابتدای آغاز عمر خود به صورت طرح های ساده و برجسته انجام می گرفت و به مرور زمانی دخل و تصرفاتی در شکل و نوع آینه کاری صورت گرفت به طوری که به شکل طرح ها گل، برگ و طرح هایی از انواع پرندگان کار شد و پیش رفت و حتی در دوره قاجار نیز آینه کاری های شاخصی را در بناها و کاخ های آن شاهد هستیم که برخی از آن ها همچون تالار آینه، کاخ شمس العماره و کاخ گلستان شهرتی جهانی دارند.
هنرمندانی هستند که آینه کاری را از کاربردی صرف در معماری خارج کرده اند و در راستای توسعه این هنر همچون آینه کاری بر روز ظروف اقدام می کند که این تلاش برای زنده نگهداشتن این هنر اصیل، ظریف و زیبا ارزنده است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سفر به تفرش

از جاذبه های گردشگری این شهرستان می توان به آبشار قطره باران، روستای خانک، روستای طراران ،روستای طاد، آب انبار بلور،چشمه آب معدنی گراو، مسجد جامع شش ناو و غار امجک اشاره کرد. از سوغات این شهرستان می توان گردو، بادام، نان قندی، شیرینی خانگی و عسل را نام برد. شما فقط با 700 تا 800 هزار تومان می توانید به این مکان زیبا سفر کرده و از آنجا دیدن کنید.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از شهروند خبرنگار ندای تفرش، همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه، نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان "یادگار مادر" در صحن دانشکده علوم دانشگاه تفرش گشایش یافت.


اعظم عسگری مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش در حاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته نمایشگاه یادگار مادر باهدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به همت کمیته عفاف و حجاب دانشگاه و به‌صورت ستادی و همکاری تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه گشایش یافت.
عسگری با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و آشنایی همگان با این مهم امری ضروری است اضافه کرد: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به‌واسطه معرفی شخصیت و زندگانی حضرت زهرا (س) در جامعه است.
وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) اسوه عفاف و حجاب برای زنان و دختران ما هستند بسیار شایسته بود که اقدام به برگزاری نمایشگاه یادگار مادر در دانشگاه تفرش نماییم چراکه حفظ، ترویج و تقویت فرهنگ حجاب و عفاف از نیازهای مهم جامعه است و دشمنان برای کمرنگ شدن این فرهنگ و بی‌تفاوتی جوانان نسبت به رعایت حجاب و عفاف در جامعه همه توان خود را به کار گرفته‌اند.
دبیر کمیته عفاف و حجاب دانشگاه تفرش بیان کرد: نسل جوان جامعه اسلامی، آینده‌سازان این جامعه هستند بنابراین نمود ارزش‌های اسلامی در زندگی شخصی و اجتماعی امری ضروری است.
وی برگزاری مسابقات روزانه، پاسخگویی به سؤالات و شبهات، مسابقه کتاب‌خوانی، تریبون آزاد دانشجویی، همایش عفاف و حجاب و غرفه محصولات فرهنگی و حجاب از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه عنوان کرد.


نمایشگاه یادگار مادر تا 15 اسفند در صحن دانشکده علوم دانشگاه به‌منظور بازدید عموم دایر است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

انا لله و انا الیه راجعون

  •  
    به اطلاع همشهریان عزیز تفرشی می رساند

  • مراسم هفتمین روز درگذشت پیر غلام اهل بیت (س) مرحوم حاج قاسم الله وردیروز پنجشنبه مورخه ۱۳۹۵/۱۲/۰۵ در مسجد صاحب الزمان روستای طراران(سعیدیه) از ساعت ۱۲:۰۰-۱۰:۰۰ منعقد میگردد حضور سروران گرامی موجب تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.
    *لطفا به دوستان اطلاع رسانی فرمائید

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,حاج قاسم الله وردی,روستای سعیدیه,طراران, | 14:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 

 

مرحوم حاج قاسم الله وردی فرزند حسین

تاریخ وفات : 1395/11/28

 

  مرحوم حاج قاسم الله وردی در آرامستان چهارتاقی روستای طراران (سعیدیه) شهرستان تفرش آرمیده است.

 

روحش شاد و یادش مستدام باد.

برای شادی روح در گذشتگان صلوات

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:حاج قاسم الله وردی,خبری تفرش,قاسم,الله وردی,, | 8:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس دانشگاه تفرش گفت: موافقت شورای تامین استان مرکزی جهت راه‌اندازی آموزشگاه آزاد خلبانی در دانشگاه تفرش اخذ شده است.

دکتر محمدقاسم سحاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده موافقت شورای تامین شهرستان و استان جهت راه‌اندازی آموزشگاه آزاد خلبانی اخذ شده است.

وی با بیان اینکه این مهم در دورنمای توسعه دانشگاه دیده شده است، تصریح کرد: اخذ مجوز بهره‌برداری منوط به ساخت باند است.

سحاب گفت: در حال حاضر این مهم به کمیته فضایی سازمان فضایی کشور رفته و باید بررسی‌های بیشتری روی آن صورت بگیرد.  

رئیس دانشگاه تفرش ادامه داد: نوع هواپیمایی که مورد استفاده قرار خواهد گرفت از نوع سبک و خصوصی با قیمت 300 تا 400 میلیون تومان است که در فرودگاهی که احداث می‌شود نگهداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه‌های آموزشی در سایر استان‌ها همچون استان قزوین نیز وجود دارد، بیان کرد: فرودگاه آموزشی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمین‌ دانشگاه احداث می‌شود و این مهم ارتباطی با آموزش عالی ندارد. در این مرحله فقط مجوز در اختیار قرار دادن زمین توسط دانشگاه تفرش باید انجام شود.

سحاب افزود: نوع فعالیت از سوی سازمان هواپیمایی کشور تعیین و خارج از فعالیت‌های آموزش عالی است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کارخانه نساجی.jpg

فرماندار تفرش از احداث اولین کارخانه نساجی در شهرستان خبر داد.

علی میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این مطلب اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن شعار سال اقدام و عمل ،تفرش به دنبال جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و برگزاری کارگروه تسهیل و رفع مانع تولید مهمترین موضوع و چالش شهرستان که بحث اشتغال است، مورد توجه قرار گرفت و براساس آن سرمایه‌گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در تفرش جذب شدند.

میرزایی با اشاره به سرمایه‌گذاری احداث کارخانه تولید پوشاک، نساجی و رنگ‌رزی در تفرش گفت: با مذاکرات صورت گرفته و با توجه به اینکه صنعت نساجی صنعتی سبز و پاک محسوب می‌شود، این سرمایه‌گذاری در تفرش آغاز شد.

وی با بیان اینکه زمین این شرکت توسط شرکت شهرک‌ها واگذار شده است و کلیه کارهای اولیه اعم از واگذاری آب، برق، گاز و تلفن انجام شده است، گفت: به زودی گلنگ این کارخانه با سرمایه‌گذاری 280 میلیارد تومان زده خواهد شد.

فرماندار تفرش اشتغالزایی مستقیم این پروژه را 800 نفر در فاز اول عنوان کرد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

موریانه ها در تکیه چوبی زاغرم تفرش ،از قدیمی ترین تکایای ایران رخنه کردند .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک ، رئیس هیئت امنا مسجد و تکیه زاغرم گفت : مشاهده موریانه در این تکیه مربوط به سال گذشته است که تاکنون باعث خوردگی بخشی از تیرهای چوبی شده و وعده های مسئولین برای چاره جویی تاکنون محقق نشده است .
باباعلی افزود : با توجه به جریان یافتن آب در پشت دیوارهای آب انبار این تکیه ، احتمال تخریب بیشتر در بخش های دیگر این تکیه نیز وجود دارد .
وی با بیان اینکه این تکیه چوبی نیاز به مراقبت ویژه دارد ، گفت : این بنا نیازمند سیستم های هشدار دهنده نیز هست تا در صورت بروز آتش سوزی و یا مشکلات دیگر ، اقدامات لازم در زمان ممکن انجام شود .
تکیه تاریخی زاغرم متعلق به دوره قاجاریه به ثبت ملی رسیده است .
این تکیه در سالهای گذشته چندین بار مرمت شده است .
برگزاری تعزیه و مراسم های مذهبی در این مکان از گذشته تا به امروز ادامه دارد .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

تفرش شهرستانی در شمال شرقی اراک است که در بین رشته‌کوه‌هایی محصور شده و آب و هوای خوش و مطبوعی را از آن خود کرده است.

قدمت این شهر به دوران پیش از اسلام می‌رسد و قطعا این سابقه، گنجینه تاریخی عظیمی از فرهنگ‌ها، سنن خاص، آثار و ابنیه‌ کهن را در خود نهفته است.

آب‌انبار بلور یکی از نمونه بناهای خاص و تاریخی این شهرستان است که نسبت به دیگر آثار کمتر شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی - آب انبار بلور تفرش متعلق به دوره ناصرالدین‌شاه قاجار است و توسط میرزاحسین بلور، وزیر این شاه قاجار در محله زاغرم تفرش ساخته شد.

میرزا حسین وزیر شخصی سیه‌چهره بود که ناصرالدین‌شاه به او لقب بلور داد و از آن زمان به بعد به میرزا حسین بلور شهره شد. وی به کمک برادرش میرزا ابوالقاسم این آب انبار را ساخت و وقف عام کرد تا مردم برای تامین آب شرب خود از آن استفاده کنند.

این بنا با مساحت 450 مترمربع ساخته شده از مصالحی چون آجر و سنگ است و در ورودی خود 24 پله دارد که به مخزن و تالار آب انبار منتهی می‌شود. مخزن آب‌انبار دارای 18 ستون است که سقف و پوشش سنگی و گنبدی بنا روی این ستون‌ها بنا شده است.

سقف آب‌انبار دارای دریچه‌هایی است که وظیفه تهویه و خنک شدن فضا را به انجام می‌رسانند و بر روی بام نیز دو بادگیر قرار دارد که همچنان سالم مانده و کارایی خود را حفظ کرده‌اند.

روال کاری این آب انبار اینگونه بوده است که هر ماه یک بار از طریق سیستم فاضلاب، آب مخرن خارج و عمل پاکسازی و گندزایی انجام می‌شد تا مردم از آب شرب سالم استفاده کنند. تا 40 سال پیش که هنوز یخچال در همه خانه‌ها وجود نداشت، آب انبار فعال بود و پاکسازی آب آن نیز به انجام می‌رسید.

علی حیدری مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تفرش در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص این آب انبار قدیمی گفت: آب انبار بلور در سال 1373 بازسازی و مرمت شده است.

وی با اشاره به اینکه مرمت برای این اثر بسیار موثر بود، افزود: بنا در حالت تخریب بود و اقدامات لازم برای حفظ آن انجام گرفت. پشت‌بام آجرفرش، کف آب‌انبار و دیواره‌ها بازسازی و در و پنجره‌گذاری صورت گرفت. حیاط پشتی آب انبار نیز آجرفرش شد.

حیدری با بیان اینکه مرمت سال 73 و دیگر اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر علاوه بر حفظ بنا منجر به ثبت ملی آن شد، گفت: در سال 1387 بنا به دلیل قدمت بالا و ارزش تاریخی که داشت در فهرست آثار ملی جای گرفت و این امر ضمن حفاظت از آن منجر به جذب گردشگران زیادی هم شد.

وی با اشاره به اینکه این آب‌انبار در حال حاضر تبدیل به موزه مردم‌شناسی شده است، افزود: در حال حاضر ظروف قدیمی، ادوات کشاورزی کهن و دیگر اشیاء کهن که نشان از زندگی گذشتگان دارد، در این موزه به نمایش درآمده است. البته رسما به عنوان موزه فعالیت ندارد چراکه هنوز مجوزهای لازم در این خصوص اخذ نشده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفرش این اثر تاریخی را در حال حاضر به عنوان یک مرکز فرهنگی‌تاریخی معرفی کرد و گفت: این بنا با توجه به قدمت و زیبایی که دارد می‌تواند برای علاقمندان و گردشگران یک جاذبه بزرگ باشد، اما هنوز در حد لازم شناخته نشده است.

حیدری افزود: لازمه شناساندن این بنا و جذب گردشگر معرفی اثر و البته تعبیه تابلوهای معرفی در مناطق منتهی به محل آب انبار است که در حال حاضر چنین تابلوهایی وجود ندارد و علاقمندان از طریق پرسیدن آدرس اثر می‌توانند از آن دیدن کنند، در صورتی که با نصب تابلوهایی برای معرفی بنا و هدایت گردشگران به این سمت می‌توان شاهد حضور گردشگران بسیاری برای دیدن این بنا بود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,آب انبار بلور, | 16:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 هنر صنعت مسگری و قلم زنی  در تفرش احیاء شد .
 
 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 هیئت بازرسی اداره کل استان مرکزی از تاریخ 26 دی ماه لغایت 15 بهمن ماه در شهرداری تفرش مستقر است.
 

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، چنانچه کارکنان و شهروندان محترم درخصوص عملکرد و اقدامات این دستگاه اجرایی شکایت یا اعلاماتی دارند می‌توانند به هیئت بازرسی مستقر مراجعه و یا با شماره تلفن گویای 136 و یا شماره تلفن 08632272770 تماس حاصل نمایند.

ضمناً؛ سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور به‌ نشانی اینترنتیhttp://shekayat.bazresi.ir آماده دریافت شکایات و اعلامات شهروندان محترم در این زمینه است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 6:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

قابل ذکر است که این آمار مربوط به بررسی‌های صلاحیت داوطلبان در هیئت‌‌های نظارت است و آمار نهایی افراد تایید، رد و یا عدم احراز صلاحیت شده نیست، لذا امکان دارد در بررسی نهایی صلاحیت داوطلبان این آمار تغییر داشته باشد.

 

نام استان: مرکزی نام حوزه: تفرش، آشتیان، فراهان
ردیف نام نام خانوادگی نتیجه
1 هادی آشتیانی رد
2 محمد آقا زیارتی فراهانی رد
3 سیدعلی ابطحی نژاد عدم احراز
4 بهمن اخوان رد
5 عباس الیاسی تأیید
6 محمد جواد انواری تأیید
7 رمضانعلی باقری تأیید
8 ابوالفضل پورقانی فراهانی عدم احراز
9 ولی الله بیاتی تأیید
10 مهدی پژوهان تأیید
11 محمود چاقری انصراف
12 محمد حسینی عدم احراز
13 علی حیدری تأیید
14 عبدالحسین حیدری تفرشی کهکی رد
15 علی دانش منفرد تأیید
16 مرتضی دستجانی فراهانی تأیید
17 اسداله رضائی رد
18 محمد رضائی رد
19 حجت الله زاهدی پور عدم احراز
21 رحیم اله زنجیرانی تأیید
22 سیدمهدی سجادی تأیید
23 غلامرضا سرآبادانی تأیید
24 میثم سربندی فراهانی عدم احراز
25 وحید سعدی تأیید
26 منصوره سعیدی راد عدم احراز
27 داود سلیم آبادی فراهانی تأیید
28 علیرضا سلیمانی تأیید
29 احمد شاه رضائی پاکدامن عدم احراز
30 عباس صلاحی تأیید
31 حمید طرخورانی تأیید
32 داود ظهیری عدم احراز
33 رمضان عبدالحسینی رد
34 ابراهیم فراهانی تأیید
35 رضا فراهانی عدم احراز
36 علی فراهانی عدم احراز
37 محمد حسین فرمهینی فراهانی عدم احراز
38 احمد قدسی تأیید
39 محمدرضا کاظمی آشتیانی تأیید
40 سیده ناهید کریمی کاسوائی تأیید
41 منصور کلا تأیید
42 ابوالفضل مالی تأیید
43 منیژه مرادخان تأیید
44 امیر مشهدی فرهانی تأیید
45 محمود معصومی رد
46 سیدرضا قلی میرفخرایی تأیید
47 محمد رضا واشقانی فرهانی عدم احراز
48 غلالمرضا ولاشجردی فراهانی عدم احراز
49 محمد علی یگانه‌دوست تأیید
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مجوز تاسیس نخستین رشته دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد تفرش در رشته معماری صادر شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاراک،معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد تفرش گفت : با کسب این مجوز از سال تحصیلی جدید دانشجویان این رشته پذیرفته می شوند .

داودی منفرد افزود: مشخصات این رشته در دفترچه آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد درج شده و علاقمندان بعد از قبولی در آزمون و مصاحبه تخصصی می توانند در این رشته مشغول به تحصیل شوند.

 وی ادامه داد: دانشگاه آزاد تفرش در مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد سابقه 14 ساله در ارائه رشته معماری دارد .

داودی منفرد اضافه کرد: امکانات و کادر علمی مجرب برای این رشته در مقطع دکتری در دانشگاه مهیا است.

دانشگاه آزاد تفرش اکنون دارای سه هزار دانشجو در 65 رشته آموزشی کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد است .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:18 | نویسنده : میثم اله وردی |